Jump to content

Les fantômes du passé


Recommended Posts

 

10 hours ago, roussine said:

Je n'ai pas de talent surnaturel,  seulement un bon moteur de recherche 😁

 

C'est dommage, j'aimerais vous voir comme quelqu'un qui a des pouvoirs (de fille) surhumains :D

That is a pity, I'd like to think of you as someone with superhuman (girl) powers :D

 

9 hours ago, TasDeGraines said:

alors qu'il est une star en Allemagne (figure importante du Wacken Open Air)

 

J'ai raté beaucoup de rock stars, j'ai flâné dans la house music depuis le milieu des années 90. Mais maintenant je redécouvre la musique que j'aimais avant que la fête ne commence :D Je ne suis jamais allé au Wacken, il est peut-être temps. J'ai lu qu'il se vendait très rapidement et je suis très mauvais avec les dates quand je dois m'asseoir derrière un ordinateur pour acheter un billet pour quelque chose. En général, je découvre des mois plus tard que c'est complet. (Il y a beaucoup de "je" là-dedans :D)

--------------

I've been missing out on a lot of rock stars, I've been loitering around in house music since the mid 90's. But now rediscovering the music I liked before partytime kicked in :D I've never been at Wacken, maybe that is about time. I do read that it sells out very quickly and I am awful with dates on when I have sit ready behind a computer to buy a ticket of something. Usually I find out months later that it is sold out. (A lot of I's there :D)

 

 

9 hours ago, TasDeGraines said:

Ronnie James Dio, il a d'ailleurs tourné avec ce dernier peu de temps avant son décès 😢.

 

Ces superstars sont à des millions de kilomètres de ma vie simple, je ne peux donc pas imaginer ce que c'était, mais je suppose que RJD était l'un des pères fondateurs de la musique rock. La mort des gens nous rend tristes, nous pleurons, nous nous affligeons. Mais cela nous rappelle aussi que nous sommes en vie.

--------------

These superstars are a million miles away from my own simple life, so I cannot imagine what that was like, but I guess RJD was one of the founding fathers of rock music. When people die it makes us sad, we mourn, we grief. But it also is a reminder that you are alive.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

J'aimerais profiter de ce moment pour re-dédier une chanson à @Adios234 :    

 

Une nouvelle énigme : Ces réécrivains chantent le désir

A new riddle: These rewrite-men sing of desire 

 

(English rock band, formed in 2002)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

No Way Smh GIF by Bouygues Telecom

 

 

Hint 1

Spoiler

Les Arctic Monkeys ne sont pas des "réécrivains".  Le nom du groupe est un mot, 3 syllabes.

-----------

Arctic monkeys are not "rewrite-men". The name of the band is one word, 3 syllables

 

Hint 2

 

Spoiler

Dans le refrain, le mot "désir" est effectivement chanté (un certain nombre de fois)

Mais ce n'est pas le titre de la chanson

------------

In the chorus, the word "desire" is actually sung (quite some number of times :D)

But that is not the title of the song

 

Edited by Lies
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Hint 1

 

Spoiler

L'album date de 2013

The album is from 2013

 

Hint 2

 

Spoiler

(pre) chorus

Desire
Desire
Desire
Desire

 

Hint 3

 

Spoiler

Dans une configuration antérieure, le groupe était connu sous le nom de "The pride"

In a previous set-up the band was known as "The pride"

 

  • Confused 1
Link to post
Share on other sites
il y a 3 minutes, Lies a dit :

sorry for making this difficult :D

shall I give the answer?

 

 

excited cat GIF by TikTok

 

 

This one is beyond my reach. Well done.

 

And when you'll reveal it I'm gonna think "yes, of course"

Edited by TasDeGraines
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

 

presque

 

I like this song ^_^

Je dois aussi travailler, rester plus longtemps derrière mon bureau pour faire avancer les choses, maintenant je ne fais que flâner.

I have to work too, have to stay behind my desk longer to get things done, now I'm just loitering 

 

 

Edited by Lies
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

ont vu cette vidéo, mais elle est hors de portée 
Mais non, vraiment, un tout nouveau monde s'ouvre à vous si vous cherchez un lapin maléfique sur Internet :D
En voici quelques unes que j'ai trouvées jusqu'à présent. Un indice serait le bienvenu

-------------

I have seen this video, but it's just out of reach :D

But no, really, a whole new world opens up if you look for evil bunny on the internet :D

Here are some nice ones I found so far. A hint would be nice though 

 

 

 

 

 

 

 

No bunny but a funny cover :D

 

 

 

 

Edited by Lies
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

Pas d'indice sur l'énigme, mais peut-être que la foudre frappera plus tard dans la journée. En attendant, il est amusant de regarder Christopher danser :

-------------

No clue on the riddle, but maybe lightning strikes later today. In the meantime it is fun to watch Christopher dance:

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

 

J'ai cherché sous toutes les pierres, y compris celle sous laquelle j'ai rampé moi-même, mais je n'ai rien trouvé. Cela me rend vraiment triste et maintenant je vais faire autre chose pour calmer mes serviteurs:

-------------

Well I've looked under every rock, including the one I came crawling from under myself, but no luck. It makes me really sad and now I go and do something else to calm my serves down:

 

Celebrity gif. Will Ferrell bounces in a vibrating chair as he tries to sip from a wine glass that spills down his front.

  • Sad 1
Link to post
Share on other sites

I will make an easier one next time 😇

 

Giving a last couple of hints :

 

Révélation

2008 song from a three-headed band.

 

Zxohr7dLPEAvmOJ8cBYqFuH6oHbr93uRDnLJCqqE

 

Last resort hint :

Révélation

Band well known for being one of Rammstein's influences.

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...